Историјат
Висока школа струковних студија за образовање васпитача и тренера у Суботици је високошколска установа чији оснивач је Република Србија, с тим да су оснивачка права пренета на Аутономну покрајину Војводину. Школа има дугу 40-годишњу традицију у образовању кадрова педагошке струке (васпитача предшколске деце), искуство у образовању специјалиста струковних васпитача, а бележи и успешан почетак остваривања основних струковних студија из области физичког васпитања и спорта за образовање струковних тренера у спорту, из области медицинских наука за образовање струковних нутрициониста дијететичара и струковних медицинских сестара.
Висока школа струковних студија за образовање васпитача и тренера у Суботици је правни следбеник Више школе за образовање васпитача у Суботици основане 1993. године, а она правни следбеник Педагошке академије у Суботици основане 1973. године.
Школа послује на основу дозволе за рад издате од стране Покрајинског секретаријата за образовање и културу, односно Покрајинског секретаријата за за науку и технолошки развој АПВ.
Студијски програми које школа реализује су акредитовани од стране Комисије за акредитацију и проверу квалитета, а у складу са Законом о високом образовању и усвојеним Стандардима.
Основни подаци о Школи
Назив: Висока школа струковних студија за образовање васпитача и тренера из Суботице – Felsőfokú Szakirányú Óvoképző és edző szak Szabadka.
Скраћени назив Школе је: ВШССОВИТ - FSzÓESz
Оснивачка права има Аутономна Покрајина Војводина.
Промена уписа оснивачких права извршена је у Трговинском суду у Суботици 29.11.2002. године. Орган пословођења уписан у Регистар у Трговинском суду, односно у Регистру привредних субјеката: Трговински суд у Суботици, број: FI. 13/2008 од 22. фебруара 2008. године, број Фи.73/11. од 16. маја 2011. године и број Фи.22/14.од 10.02.2014. године.
Школа има свој лого који се састоји од три (3) фигуре детета и лопте. У графичком приказу коришћене су плава и црвена боја.
Адреса седишта: Суботица, Банијска 67
Матични број: 08058482
Порески идентификациони број (ПИБ):100847552
Адреса електронске поште: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Инфо:Седиште Школе је у Суботици, улица Банијска 67, где се налази управа Школе, студентска служба, рачуноводство школе, библиотека, учионице и кабинети, односно просторије наставника и сарадника, као и просторије студентског парламента.
Назив акта о оснивању: ЗАКОН О ОСНИВАЊУ УЧИТЕЉСКИХ ФАКУЛТЕТА И О УКИДАЊУ И ПРОМЕНИ ДЕЛАТНОСТИ ПЕДАГОШКИХ АКАДЕМИЈА И ВИШИХ ШКОЛА (Сл.гл.РСброј 49/93) и РЕШЕЊЕ МИНИСТРА ПРОСВЕТЕ број 022-05-204/93-04 од 21. 09. 1993. ГОДИНЕ; Закон о високом образовању («Службенигласник РС», бр. 76/05).
Промене у оснивачким правима: НАРОДНА СКУПШТИНА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ, пренососнивачкихправана СКУПШТИНУ АУТОНОМНЕ ПОКРАЈИНЕ ВОЈВОДИНЕ Законом о утврђивању одређених надлежности аутономне покрајине (Сл. гл. РС бр.6/2002.); Законом о високом образовању («Службенигласник РС», бр. 76/05).
Власничка структура високошколске установе: Државна.
Број и датум решења о испуњености услова за почетак рада и обављање делатности издатог од стране Министарства надлежног за образовање: Покрајински секретаријат за образовање и културу, број: 106-022-00073/2006-01 од 04. августа 2006. године.
Број и датум дозволе за рад издате од стране Министарства надлежног за високо образовање: Дозвола за рад издата од стране Покрајинског секретаријата за образовање АПВ из Новог Сада: број: 106-022-00305/2007-03 од 15. новембра 2008. г. и Решење о допуни дозволе за рад број 106-022-690/2010 - 01 од 01. марта 2011. г.; Нова дозвола за рад издата од стране Покрајинског секретаријата за науку, технолошки развој и високо образовање АПВ из Новог Сада: број: 114-022-543/2012-01 од 06. новембра 2012.године; Решење о допуни дозволе за рад број 114-022-279/2014-03 од 08. 04. 2014.г., Решење о допуни дозволе за рад број 106-022-347/2014-01 од 09. 05. 2014.г., Дозвола за рад број 114-022-578/2014-01 од 07. 07. 2014.г. и Решење о допуни дозволе за рад број 114-022-424/2015-03 од 30. 06. 2015.г.
Број и датум акта о акредитацији издатог од стране Министраства надлежног за високо образовање: Покрајински секретаријат за образовање APV br. 106-022-00305/2007-03 od 15. новембра 2008.г.
Школа остварује делатност према следећој класификацији, а у складу са Законом:
8542 |
Високoобразовање; |
8551 |
Спортско и рекреативнообразовање; |
8559 |
Осталообразовање; |
18 |
Штампање и умножавањеаудио и видеозаписа; |
18.1 |
Штампање и штампарскеуслуге; |
18.11 |
Штампањеновина; |
18.12 |
Осталоштампање; |
18.14 |
Књиговезачке и сроднеуслуге; |
Високo образовање:
а) Научно, односно уметничко поље Друштвено-хуманистичке науке, научне, односно уметничке области Педагошке науке и Физичко васпитање и спорт, уже научне, односно уметничке области: Образовање струковних васпитача предшколске деце, образовање специјалиста струковних васпитача и образовање струковних тренера у спорту.
б) Научно, односно уметничко поље Медицинске науке, научне, односно уметничке области Медицинске науке, уже научне, односно уметничке области: Образовање струковних нутрициониста дијететичара и Образовање струковних медицинских сестара.
в) Научно, односно уметничко поље Уметност, научне, односно уметничке области ликовне уметности, уже научне, односно уметничке области: Образовање струковних ликовних уметника.
Акредитација високошколске установе: ВИСОКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА ЗА ОБРАЗОВАЊЕ ВАСПИТАЧА И ТРЕНЕРА У СУБОТИЦИ, Суботица, Банијска 67, акредитована 2006. године, ПСЗО АПВ број 106-022-00073/2006-01 0Д 04. 08. 2006. године и поновно акредитована - Уверење о акредитацији високошколске установе, КАПК број 612-00-00152/2012-04 од 08. 06. 2012. године.
Акредитација студијских програма
Студије првог степена, основне струковне студије:
- Студијски програм за образовање СТРУКОВНИХ ВАСПИТАЧА предшколске деце, три школске године, шест семестара, 110 студената по студијској години, поље друштвено-хуманистичких наука; област педагошких наука; АКРЕДИТОВАН 2007. ГОДИНЕ(КАПК број 612-00-1099/2006-04 0д 30. 04. 2007.г.) и поновно АКРЕДИТОВАН 2012. ГОДИНЕ (КАПК број 612-00-00152/2012-04 од 08. 06. 2012. г., НА СРПСКОМ И НА МАЂАРСКОМ НАСТАВНОМ ЈЕЗИКУ -ДЕЛИМИЧНО) ; РЕАКРЕДИТОВАН 2017. ГОДИНЕ (КАПК број 612-00-03370/2016-06 од 24.11.2017. г.)
- Студијски програм за образовање ТРЕНЕРА, три школске године, шест семестара, 90 студената по студијској години, поље друштвено-хуманистичких наука; област физичког васпитања и спорта; АКРЕДИТОВАН 2010. ГОДИНЕ (КАПК, број 612-00-2206/2009-04од 17.09.2010. г. и поновно АКРЕДИТОВАН 2015. ГОДИНЕ (КАПК број 612-00-02277/2012-04 од 03. 04. 2015. г.).
- Студијски програм за образовање СТРУКОВНИХ НУТРИЦИОНИСТА ДИЈЕТЕТИЧАРА, три школске године, шест семестара, 24 студента по студијској години, поље медицинских наука; област медицинских наука; АКРЕДИТОВАН 2013. ГОДИНЕ (КАПК, број 612-00-257/2012-04 од 27.12.2013. год.).
- Студијски програм за образовање СТРУКОВНИХ МЕДИЦИНСКИХ СЕСТАРА, три школске године, шест семестара, 56 студената по студијској години, поље медицинских наука; област медицинских наука; АКРЕДИТОВАН 2015. ГОДИНЕ (КАПК, број 612-00-01035/2014-04 од 19.06.2015. год.).
Студије другог степена, специјалистичке струковне студије:
- Студијски програм за образовање СПЕЦИЈАЛИСТА СТРУКОВНИХ ВАСПИТАЧА за рад са децом са посебним потребама, једна школска година, два семестра, 15 студената на студијској години, поље друштвено-хуманистичких наука; област педагошких наука;АКРЕДИТОВАН 2009. ГОДИНЕ (КАПК, број 612-00-1099/2007-04 од 27. 03. 2009. год.и поновно АКРЕДИТОВАН 2014. ГОДИНЕ (КАПК број 612-00-001067/2013-04 од 23. 05. 2014. г. ;).
- Студијски програм за образовање СПЕЦИЈАЛИСТА СТРУКОВНИХ ВАСПИТАЧА за физичко васпитање, једна школска година, два семестра, 15 студената на студијској години, поље друштвено-хуманистичких наука; област педагошких наука; АКРЕДИТОВАН 2009. ГОДИНЕ (КАПК, број 612-00-1099/2007-04 од 27. 03. 2009. год.и поновно АКРЕДИТОВАН 2014. ГОДИНЕ (КАПК број 612-00-001066/2013-04 од 23. 05. 2014. г. ).
- Студијски програм за образовање СПЕЦИЈАЛИСТА СТРУКОВНИХ ВАСПИТАЧА за музичко васпитање , једна школска година, два семестра, 15 студената на студијској години, поље друштвено-хуманистичких наука; област педагошких наука; АКРЕДИТОВАН 2009. ГОДИНЕ (КАПК, број 612-00-1099/2007-04 од 27. 03. 2009. год. / ОДУСТАЛИ ОД ПОНОВНЕ АКРЕДИТАЦИЈЕ У 2014. ГОДИНИ!).
- Студијски програм за образовање СПЕЦИЈАЛИСТА СТРУКОВНИХ ВАСПИТАЧА за ликовно васпитање, једна школска година, два семестра, 15 студената на студијској години, поље друштвено-хуманистичких наука; област педагошких наука; АКРЕДИТОВАН 2009. ГОДИНЕ (КАПК, број 612-00-1099/2007-04 од 27. 03. 2009. год. и поновно АКРЕДИТОВАН 2014. ГОДИНЕ (КАПК број 612-00-001065/2013-04 од 23. 05. 2014. г.).
Образовање током читавог живота
Школа у оквиру своје делатности може реализовати програме образовања током читавог живота ван оквира студијских програма. Програми образовања током читавог живота реализују се у форми:
- Програма континуиране едукације у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука;
- Програма иновације знања у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука;
Програме образовања током читавог живота доноси Наставно веће Школе.
Лицу које је савладало програм образовања током читавог живота Школа издаје одговарајуће уверење.
Школа може организовати и реализовати програме стручног усавршавања са трајањем до једне године за стицање звања оперативни тренер у оквиру занимања тренер.
Развојно-истраживачка делатност
За развојно-истраживачку делатност Школа није акредитована, али њени наставници и сарадници остварују значајне резултате и у овој области преко одговарајућих институција акредитованих за научну, односно развојно-истраживачку делатност.
Издавачка делатност
Школа има издавачку делатност, у оквиру које издаје: уџбенике, монографије, зборнике радова и друге научне и стручне публикације, као и информативно гласило „Информатор“.
Библиотечка делатност
Библиотечка делатност обавља се у оквиру Библиотеке, у оквиру које се врши прикупљање, стручно обрађивање, чување и давање на коришћење библиотечке грађе.
Ненаставна делатност
Ненаставну делатност Школе обављају ненаставни радници, извршавајући: аналитичке, правне, финансијско-рачуноводствене, библиотечке, послове везане за студенте, послове везане за информациони систем, снабдевање уџбеничком грађом и литературом, техничке и помоћне послове.
Организација Школе
Школа своју делатност обавља у оквиру следећих организационих јединица:
- Наставно - стручна јединица;
- Секретаријат ;
- Библиотека;
- Студентска служба;
- Служба рачуноводства и
- Техничка служба.
Стручне службе (библиотека и читаоница са могућношћу коришћења рачунара и интернета, скриптарница, техничка служба) су своје радно време прилагодиле потребама студената тако што раде у две смене (од 7-19ч).
ПОЛИТИКА ОБЕЗБЕЂЕЊА КВАЛИТЕТА
Висока школа струковних студија за образовање васпитача и тренера у Суботици, модерном и функционалном организацијом, савременим наставним програмима, расположивом опремом, стручним и педагошким капацитетима тежи потпуном испуњавању захтева окружења, користећи најсавременије методе и технике како би обезбедила поверење и задовољство корисника.
Основни принципи на којима се заснива Политика обезбеђења квалитета Школе:
1. Обезбеђивање високог нивоа квалитета сталним праћењем резултата рада и откривањем и отклањањем недостатака, сталним усавршавањем и максималним залагањем запослених, сталним унапређивањем и осавремењавањем начина рада и услова за рад и студирање и сталним унапређивањем сарадње са другим високошколским установама, привредним и ванпривредним субјектима и другим институцијама.
2. Одговрност за квалитет је обавеза свих запослених и студената Школе. Посебну одговорност за спровођење Политике обезбеђења квалитета имају: руководство Школе, Комисија за обезбеђење и праћење квалитета и Наставно веће Школе.
3. Висок ниво квалитета обезбеђује се у областима студијских програма, наставног процеса, уџбеничке и друге грађе, рада библиотеке, успешности студирања, стручног рада и напредовања наставника и сарадника, техничких и просторних услова за рад и студирање, рада стручних служби и ваннаставног особља, сарадње са другим образовним и пословним субјектима и у области процеса управљања.
4. Обезбеђивање високог нивоа организационе културе, засноване на узајамном поверењу и поштовању, поштењу и правичности, размени знања и искустава, тимском раду и усвојеној етици, вредностима и нормама понашања.
5. Области стручног рада и усавршавања свих запослених су у функцији сталног стручног и личног напредовања наставног особља и коришћења резултата њиховог рада, као и најновијих научних, техничких и технолошких достигнућа, у процесу сталног осавремењивања студијских програма и наставног процеса и активног укључивања у размену знања и израду и реализацију пројеката на свим нивоима.
ЛОКАЦИЈА